12. 1. 2023 13:07 >
Úřad > Územní plánování > Změna č.3 ÚP Soběslav
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 800,07 kB
- 1 - Vyvěšeno dne: Sejmuto dne: Město Soběslav Město Soběslav, příslušné podle §6 odst. 5 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále též jen „stavební zákon“), za použití § 43 odst. 4 stavebního zákona, § 171 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, § 13a přílohy č.7 vyhlášky č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti v y d á v á ZMĚNA Č. 3 ÚZEMNÍHO PLÁNU SOBĚSLAV Záznam o účinnosti UP vydal : Zastupitelstvo města Soběslav, č. usn. Datum nabytí účinnosti : Pořizovatel : MěÚ Soběslav – odbor výstavby a RR Oprávněná osoba pořizovatele : Ing. arch. Dagmar Buzu vedoucí oddělení územního plánování a památkové péče odboru výstavby a RR Podpis, otisk razítka : ………. Projektant územního plánu : Jméno, číslo autorizace : Ing. arch. Jan Stach 00259 Podpis, otisk razítka : ............................................………. Vyvěšeno dne: Sejmuto dne: Město Soběslav Město Soběslav, příslušné podle $6 odst. 5 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále též jen „stavební zákon“), za použití $ 43 odst. 4 stavebního zákona, $ 171 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, $ 13a přílohy “ č.7 vyhlášky č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti vydává ZMĚNA Č. 3 ÚZEMNÍHO PLÁNU SOBĚSLAV UP vydal Datum nabytí účinnosti Pořizovatel Oprávněná osoba pořizovatele Podpis, otisk razítka Projektant územního plánu Jméno, číslo autorizace Podpis, otisk razítka Záznam o účinnosti Zastupitelstvo města Soběslav, č. usn. MěÚ Soběslav — odbor výstavby a RR Ing. arch. Dagmar Buzu vedoucí oddělení územního plánování a památkové péče odboru výstavby a RR Ing. arch. Jan Stach 00259 - 2 - Základní údaje zpracovatele Název zakázky : Změna č.3 Územní plán Soběslav Fáze zpracování : Návrh Místo zakázky : Soběslav Kraj : Jihočeský Objednatel : Město Soběslav Pořizovatel : MěÚ Soběslav – odbor výstavby a RR Oprávněná osoba pořizovatele : Ing. arch. Dagmar Buzu Zpracovatel : Ing.arch. Jan Stach ČKA 00259 ASKA architektonické studio Tábor Spolupráce : Ing. Bohuslav Jiřinec ČKAIT 0101851 Č.zakázky : 225UP/0522-1 Datum zpracování : 7/2022 Seznam použitých zkratek: BPEJ – bonitované půdně ekonomické jednotky ČOV – čistírna odpadních vod k.ú. – katastrální území MPZ – městská památková zóna OP – ochranné pásmo PRVKUK – plán rozvoje vodovodů a kanalizací na území jihočeského kraje PUPFL – pozemky určené pro funkci lesa PÚR ČR – politika územního rozvoje České republiky RD – rodinné domy RS – regulační stanice RURÚ – rozbor udržitelného rozvoje území SLDB – sčítání lidu, domů a bytů TS – trafostanice ÚPD – územně plánovací dokumentace ÚP – územní plán ÚPP – územně plánovací podklady ÚSES – územní systém ekologické stability VPZ – vesnická památková zóna VÚC – velký územní celek ZPF – zemědělský půdní fond ZÚR JčK – zásady územního rozvoje Jihočeského kraje Základní údaje zpracovatele Název zakázky Fáze zpracování Místo zakázky Kraj Objednatel Pořizovatel Oprávněná osoba pořizovatele Zpracovatel Spolupráce Č.zakázky Datum zpracování Seznam použitých zkratek: Změna č.3 Územní plán Soběslav Návrh Soběslav Jihočeský Město Soběslav MěÚ Soběslav — odbor výstavby a RR Ing. arch. Dagmar Buzu Ing.arch. Jan Stach ČKA 00259 ASKA architektonické studio Tábor Ing. Bohuslav Jiřinec ČKAIT 0101851 225UP/0522-1 7/2022 BPEJ — bonitované půdně ekonomické jednotky ČOV - čistírna odpadních vod k.ú. — katastrální území MPZ — městská památková zóna OP — ochranné pásmo PRVKUK - plán rozvoje vodovodů a kanalizací na území jihočeského kraje PUPFL — pozemky určené pro funkci lesa PŮR ČR - politika územního rozvoje České republiky RD — rodinné domy RS - regulační stanice RURŮ - rozbor udržitelného rozvoje území SLDB - sčítání lidu, domů a bytů TS- trafostanice UPD — územně plánovací dokumentace ÚP — územní plán UPP — územně plánovací podklady ÚSES — územní systém ekologické stability VPZ- vesnická památková zóna VUC - velký územní celek ZPF — zemědělský půdní fond ZŮR JčK — zásady územního rozvoje Jihočeského kraje - 3 - Výroková část: V kapitole „C) Urbanistická koncepce, vymezení zastavitelných ploch, ploch přestavby a systému sídelní zeleně“ v části „Zastavitelné plochy“ se u ploch občanského vybavení za označení lokality Z62 za Z62 vkládá čárka a označení „Z1/3“. V odstavci Popis lokalit se za popis lokality Z 65 vkládá „Z1/3 Na Lázních Plocha pro občanské vybavení – veřejná infrastruktura“ V odstavci „Zastavitelné plochy jsou značeny , „Pro občanské vybavení“ se doplňuje na konec výčtu řádek „Z1/3 – Na Lázních“. V kapitole „D – Koncepce veřejné infrastruktury, podmínky pro její umisťování“ v oddíle „IV. DOPLNĚNÍ KANALIZAČNÍ SOUSTAVY V ROZVOJOVÝCH ZÓNÁCH““ se v části „5. Plochy občanského vybavení“ se za řádek Z62 doplňuje „Z 1/3 – Na Lázních – napojení na stávající kanalizaci v ulici nábř.. Otakara Ostrčila“, V oddíle I. DOPLNĚNÍ VODÁRENSKÉ SOUSTAVY V ROZVOJOVÝCH ZÓNÁCH se v části „5. Plochy občanského vybavení“ za řádek Z63 vkládá další řádka: „Z 1/3 – Na Lázních – napojení na stávajícího řad v blízkosti lokality“ Na konec kapitoly „D) Koncepce veřejné infrastruktury, podmínky pro její umisťování“ je vložen odstavec: „Zájmy ministerstva obrany: Bude respektována skutečnost, že celé správní území obce se nachází ve vymezeném území Ministerstva obrany - LK TRA - Vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách.“ V kapitole „F) Podmínky pro využití ploch s rozdílným způsobem využití, stanovení podmínek prostorového uspořádání, včetně základních podmínek ochrany krajinného rázu (například výškové regulace zástavby, intenzity využití pozemků v plochách)“ u regulativů pro plochu „OV – občanské vybavení – veřejná infrastruktura“ se v podmíněně přípustného využití na konec přidává odrážka „pro plochu Z1/3 je podmíněně přípustnou funkcí bydlení, pokud není v kolizi s hlavní funkcí“. Výroková část: V kapitole „„C) Urbanistická koncepce, vymezení zastavitelných ploch, ploch přestavby a systému sídelní zeleně“ v části „Zastavitelné plochy“ se u ploch občanského vybavení za označení lokality Z62 za Z62 vkládá čárka a označení „Z1/3“. V odstavci Popis lokalit se za popis lokality Z 65 vkládá „Z1/3 Na Lázních Plocha pro občanské vybavení — veřejná infrastruktura“ V odstavci „Zastavitelné plochy jsou značeny , „Pro občanské vybavení“ se doplňuje na konec výčtu řádek „„Z//3 — Na Lázních“. V kapitole „D — Koncepce veřejné infrastruktury, podmínky pro její umisťování“ v oddíle „IV. DOPLNĚNÍ KANALIZAČNÍ SOUSTAVY V ROZVOJOVÝCH ZÓNÁCH““ se v části „5. Plochy občanského vybavení“ se za řádek Z62 doplňuje „Z 1/3 — Na Lázních — napojení na stávající kanalizaci v ulici nábř.. Otakara Ostrčila“, V oddíle I DOPLNĚNÍ VODÁRENSKÉ SOUSTAVY V ROZVOJOVÝCH ZÓNÁCH se v části „„5. Plochy občanského vybavení“ za řádek Z63 vkládá další řádka: „Z 1/3— Na Lázních — napojení na stávajícího řad v blízkosti lokality“ Na konec kapitoly „„D) Koncepce veřejné infrastruktury, podmínky pro její umisťování“ je vložen odstavec: „Zájmy ministerstva obrany: Bude respektována skutečnost, že celé správní území obce se nachází ve vymezeném území Ministerstva obrany - LK TRA - Vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách.“ V kapitole „F) Podmínky pro využití ploch s rozdílným způsobem využití, stanovení podmínek prostorového uspořádání, včetně základních podmínek ochrany krajinného rázu (například výškové regulace zástavby, intenzity využití pozemků v plochách)“ u regulativů pro plochu „OV — občanské vybavení — veřejná infrastruktura“ se v podmíněně přípustného využití na konec přidává odrážka „pro plochu Z1/3 je podmíněně přípustnou funkcí bydlení, pokud není v kolizi s hlavní funkcí“. - 4 - Odůvodnění územního plánu Textová část A) Postup při pořízení změny územního plánu str. 5 B) Vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem str. 5 C) Vyhodnocení souladu s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území str. 6 D) Vyhodnocení souladu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů, popř. s výsledkem řešení rozporů str. 7 E) Vyhodnocení souladu s požadavky podle zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, popřípadě s výsledkem řešením rozporů str. 7 F) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků hodnocení vlivu na životní prostředí str. 7 G) Stanovisko krajského úřadu podle §50 odst. 5 str. 7 H) Sdělení, jak bylo stanovisko podle §50 odst. 5 zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly str. 7 I) Komplexní zdůvodnění přijatého řešení, včetně vybrané varianty str. 7 J) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby zastavitelných ploch str. 9 K) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů str. 9 L) Vyhodnocení splnění požadavků zadání, popřípadě vyhodnocení souladu - 1. se schváleným výběrem nejvhodnější varianty a podmínkami k její úpravě v případě postupu podle § 51 odst. 2 stavebního zákona, - 2. s pokyny pro zpracování návrhu územního plánu v případě postupu podle § 51 odst. 3 stavebního zákona, - 3. s pokyny k úpravě návrhu územního plánu v případě postupu podle § 54 odst. 3 stavebního zákona, - 4. s rozhodnutím o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu v případě postupu podle § 55 odst. 3 stavebního zákona, str. 9 M) Výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje (§ 43 odst. 1 stavebního zákona), s odůvodněním potřeby jejich vymezení str. 10 N) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkce lesa str. 10 O) Rozhodnutí o námitkách a jejich odůvodnění str. 12 P) Vyhodnocení připomínek str. 12 Výkresová část 05 Koordinační výkres 1 : 5 000 07 Výkres předpokládaných záborů zem. půd. fondu 1 : 5 000 Odůvodnění územního plánu Textová část A) Postup při pořízení změny územního plánu str. 5 B) Vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem str. 5 C) Vyhodnocení souladu s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území str. 6 D) Vyhodnocení souladu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů, popř. s výsledkem řešení rozporů str. 7 E) Vyhodnocení souladu s požadavky podle zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, popřípadě s výsledkem řešením rozporů str. 7 F) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků hodnocení vlivu na životní prostředí str. 7 G) Stanovisko krajského úřadu podle $50 odst. 5 str. 7 H) Sdělení, jak bylo stanovisko podle $50 odst. 5 zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly str. 7 ID Komplexní zdůvodnění přijatého řešení, včetně vybrané varianty str. 7 J) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby zastavitelných ploch str. 9 K) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů str. 9 L) Vyhodnocení splnění požadavků zadání, popřípadě vyhodnocení souladu - 1. se schváleným výběrem nejvhodnější varianty a podmínkami k její úpravě v případě postupu podle 8 51 odst. 2 stavebního zákona, - 2. s pokyny pro zpracování návrhu územního plánu v případě postupu podle $ 51 odst. 3 stavebního zákona, - 3. s pokyny k úpravě návrhu územního plánu v případě postupu podle $ 54 odst. 3 stavebního zákona, - 4. s rozhodnutím o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu v případě postupu podle $ 55 odst. 3 stavebního zákona, str. 9 M) Výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje ($ 43 odst. 1 stavebního zákona), s odůvodněním potřeby jejich vymezení str. 10 N) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkce lesa str. 10 O) Rozhodnutí o námitkách a jejich odůvodnění str. 12 P) Vyhodnocení připomínek str. 12 Výkresová část 05 Koordinační výkres 1:5000 07 Výkres předpokládaných záborů zem. půd. fondu 1:5000 - 5 - A) Postup při pořízení změny územního plánu Změna č. 3 územního plánu Soběslav je pořizována v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. v platném znění a jeho prováděcích vyhlášek. Dne 26. 4. 2022 usnesení, č. 19//152/2022 schválilo ZM Soběslav pořízení změny č. 3 ÚP Soběslav dle §55a zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění. Zároveň schválilo obsah změny ÚP, a to : „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV – občanské vybavení, veřejná infrastruktura. Uvedená č. parcelní jsou orientační. Návrh se může nepatrně změnit.“ Dne 4. 10.2022 se konalo veřejné projednání změny č. 3 ÚP Soběslav. Návrh změny ÚP byl zveřejněn od 25. 8. 2022 do 14. 10. 2022. Dne 8. 11. 2022 vydal Krajský úřad Jihočeského kraje , odbor regionálního rozvoje , územního plánování a stavebního řádu pod č.j. KUJCK 134523/2022 stanovisko, které neobsahuje upozornění na nedostatky z hlediska § 55b odst. 4 stavebního zákona s tím, že lze pokračovat v pořizování změny č. 3 UP Soběslav. Upozornění na nepřesnosti v odůvodnění změny ÚP byly opraveny. B) Vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem Územní plán Soběslav v úplném znění po změně č.1,která nabyla účinnosti dne 11. 7. 2017 akceptoval všechny požadavky vyplývající z Politiky územního rozvoje ČR. Ze IV. aktualizace PÚR ČR účinné od 1.9.2021 vyplývá zařazení ORP Soběslav do specifické oblasti SOB 9 – specifická oblast, kde se projevuje aktuální ohrožení suchem. Lokalita změny č. 3 ÚP se nachází v zastavěném území a realizací záměru změny nedojde narušení níže uvedených úkolů platné PÚR: a) vytvářet územní podmínky pro podporu přirozeného vodního režimu v krajině a zvyšování jejích retenčních a akumulačních vlastností, zejm. vytvářením územních podmínek pro vznik a zachování odolné stabilní vyvážené pestré a členité krajiny, tj. krajiny s vhodným poměrem ploch lesů, mezí, luk, vodních ploch a vodních toků (zejména neregulované vodní toky s doprovodnou zelení), cestní sítě (s doprovodnou zelení), a orné půdy (zejm. velké plochy orné půdy rozčleněné mezemi, cestní sítí, vsakovacími travními pruhy), b) vytvářet územní podmínky pro revitalizaci a renaturaci vodních toků a niv a pro obnovu ostatních vodních prvků v krajině, c) vytvářet územní podmínky pro hospodaření se srážkovými vodami v urbanizovaných územích, tj. dbát na dostatek ploch sídelní zeleně a vodních ploch určených pro zadržování a zasakování vody, d) vytvářet územní podmínky pro zvyšování odolnosti půdy vůči větrné a vodní erozi, zejm. zatravněním a zakládáním a udržováním dalších protierozních prvků, např. větrolamů, mezí, zasakovacích pásů a příkopů, e) vytvářet územní podmínky pro rozvoj a údržbu vodohospodářské infrastruktury, pro zabezpečení požadavků na dodávky vody v období nepříznivých hydrologických podmínek, zejm. pro infrastrukturu k zajištění dodávek vody z oblastí s příznivější vodohospodářskou situací a s ohledem na místní podmínky pro budování nových zejm. povrchových zdrojů vody, f) pro řešení problematiky sucha, zejm. tak jak je specifikováno výše v písm. a) až e) (příp. navrhovat i další vhodná opatření pro obnovu přirozeného vodního režimu v krajině) využívat zejména územní studie krajiny. V územním plánu jsou stanoveny podmínky pro podporu přirozeného vodního režimu v krajině a zvyšování retenčních a akumuačních vlastností krajiny - jsou vymezeny plochy pro revitalizaci vodních toků, regulativy pro jednotlivé plochy s rozdílným způsobem využití umožňují realizaci malých vodních ploch a retenčních ploch pro zasakování dešťové vody ve všech plochách, preferovaným způsobem likvidace deťových vod je jejich zasakování. Pří výstavbě přeložky silnice II/135 byl upraven průběh koryta Černovického potoka s bočním kanálem umožňujícím migraci vodních živočichů okolo jezu. Město Soběslav je napojeno na Jihočeskou vodárenskou soustavu. Připravuje se rozšíření vodovodní sítě do místní části Nedvědice. A) Postup při pořízení změny územního plánu Změna č. 3 územního plánu Soběslav je pořizována v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. v platném znění a jeho prováděcích vyhlášek. Dne 26. 4. 2022 usnesení, č. 19//152/2022 schválilo ZM Soběslav pořízení změny č. 3 ÚP Soběslav dle $55a zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění. Zároveň schválilo obsah změny ÚP, a to : „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV — občanské vybavení, veřejná infrastruktura. Uvedená č. parcelní jsou orientační. Návrh se může nepatrně změnit.“ Dne 4. 10.2022 se konalo veřejné projednání změny č. 3 ÚP Soběslav. Návrh změny ÚP byl zveřejněn od 25. 8. 2022 do 14. 10. 2022. Dne 8. 11. 2022 vydal Krajský úřad Jihočeského kraje , odbor regionálního rozvoje „ územního plánování a stavebního řádu pod č.j. KUJCK 134523/2022 stanovisko, které neobsahuje upozornění na nedostatky z hlediska $ 55b odst. 4 stavebního zákona stím, že lze pokračovat v pořizování změny č. 3 UP Soběslav. Upozornění na nepřesnosti v odůvodnění změny ÚP byly opraveny. B) Vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem Územní plán Soběslav v úplném znění po změně č.1 „která nabyla účinnosti dne 11. 7. 2017 akceptoval všechny požadavky vyplývající z Politiky územního rozvoje ČR. Ze IV. aktualizace PŮR ČR účinné od 1.9.2021 vyplývá zařazení ORP Soběslav do specifické oblasti SOB 9 — specifická oblast, kde se projevuje aktuální ohrožení suchem. Lokalita změny č. 3 ÚP se nachází v zastavěném území a realizací záměru změny nedojde narušení níže uvedených úkolů platné PŮR: a) vytvářet územní podmínky pro podporu přirozeného vodního režimu v krajině a zvyšování jejích retenčních a akumulačních vlastností, zejm. vytvářením územních podmínek pro vznik a zachování odolné stabilní vyvážené pestré a členité krajiny, tj. krajiny s vhodným poměrem ploch lesů, mezí, luk, vodních ploch a vodních toků (zejména neregulované vodní toky s doprovodnou zelení), cestní sítě (s doprovodnou zelení), a orné půdy (zejm. velké plochy orné půdy rozčleněné mezemi, cestní sítí, vsakovacími travními pruhy), b) vytvářet územní podmínky pro revitalizaci a renaturaci vodních toků a niv a pro obnovu ostatních vodních prvků v krajině, c) vytvářet územní podmínky pro hospodaření se srážkovými vodami v urbanizovaných územích, tj. dbát na dostatek ploch sídelní zeleně a vodních ploch určených pro zadržování a zasakování vody, d) vytvářet územní podmínky pro zvyšování odolnosti půdy vůči větrné a vodní erozi, zejm. zatravněním a zakládáním a udržováním dalších protierozních prvků, např. větrolamů, mezí, zasakovacích pásů a příkopů, e) vytvářet územní podmínky pro rozvoj a údržbu vodohospodářské infrastruktury, pro zabezpečení požadavků na dodávky vody v období nepříznivých hydrologických podmínek, zejm. pro infrastrukturu k zajištění dodávek vody z oblastí s příznivější vodohospodářskou situací a s ohledem na místní podmínky pro budování nových zejm. povrchových zdrojů vody, £) pro řešení problematiky sucha, zejm. tak jak je specifikováno výše v písm. a) až e) (příp. navrhovat 1 další vhodná opatření pro obnovu přirozeného vodního režimu v krajině) využívat zejména územní studie krajiny. V územním plánu jsou stanoveny podmínky pro podporu přirozeného vodního režimu v krajině a zvyšování retenčních a akumuačních vlastností krajiny - jsou vymezeny plochy pro revitalizaci vodních toků, regulativy pro jednotlivé plochy s rozdílným způsobem využití umožňují realizaci malých vodních ploch a retenčních ploch pro zasakování dešťové vody ve všech plochách, preferovaným způsobem likvidace deťových vod je jejich zasakování. Pří výstavbě přeložky silnice II/135 byl upraven průběh koryta Černovického potoka s bočním kanálem umožňujícím migraci vodních živočichů okolo jezu. Město Soběslav je napojeno na Jihočeskou vodárenskou soustavu. Připravuje se rozšíření vodovodní sítě do místní části Nedvědice. -5- - 6 - Z hlediska územně plánovací dokumentace vydané krajem: V návrhu UP města Soběslav byly ze Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje akceptovány všechny požadavky. Při 1. aktualizaci ZÚR JčK, která nabyla účinnosti 6.1.2015, došlo k vypuštění územní rezervy pro přeložku komunikace II/135 přes sídliště Svákov a upřesnění trasy koridoru VVN 400 kV Kočín - Mírovka. 2., 3. 5-9. aktualizace ZÚR JčK neměly přímý dopad na správní území obce. Lokalita změny č. 3 je vymezena mimo koridory VPS a regionálního ÚSES vymezené platnými ZÚR Jihočeského kraje. Řešené území změnou č. 3 ÚP Soběslav se nachází dle platných ZÚR Jihočeského kraje v rozvojové ose republikového významu OS6. Změna č. 3 ÚP nenavrhuje rozvojové plochy nadmístního významu. Realizace změny územního plánu nebude mít negativní vliv na přírodní, krajinné a kulturní hodnoty v území. Podle územní studie krajiny Jihočeského kraje je řešené území změnou č. 3 ÚP Soběslav součástí oblasti 26 Táborsko-soběslavské v zastavěném území, téměř v centru města a nedojde tak k negativnímu vlivu na krajinný typ. Pro zachování nebo dosažení cílových kvalit krajiny jsou stanoveny tyto zásady: • Podporovat všechny mimoprodukční funkce lesa, zejména krajinotvorné, rekreační, půdoochranné a vodoochranné (na celém území); zvyšovat stabilitu lesních porostů zvyšováním podílu melioračně zpevňujících dřevin při obnově lesa, postupnou změnou druhové skladby ve prospěch listnatých dřevin. • Dlouhodobě zemědělsky nevyužívané nebo pro zemědělskou činnost nevhodné plochy zalesňovat (s výjimkou biologicky cenných území - stepní prvky, mokřady atp.) s důrazem na mimoprodukční funkce lesa a tím zvyšovat protierozní ochranu krajiny. • Minimalizovat fragmentační dopad liniové dopravní a technické infrastruktury na lesní komplexy, zejména v přírodních parcích Turovecký les a Černická obora. • Chránit území hydrogeologického rajonu 2151 Třeboňská pánev – severní část (obce Sudoměřice u Bechyně, Hlavatce) před rozsáhlými stavebními a krajinnými záměry (rozsáhlé stavby, těžba). • Pro podporu žádané mozaikovitosti krajiny zvýšit počet členících prvků na orné půdě (meze, travnaté pásy, biopásy, travnaté a ostatní polní cesty), podporovat liniové výsadby podél cest, výrazné dráhy odtoku stabilizovat zatravněním, chránit drobné lesíky (remízky), zejména v severní, západní a jižní části území. • Vymezovat plochy (např. plochy smíšené nezastavěného území) pro obnovu pramenišť, revitalizace vodních toků a niv (obnova říčního ekosystému, mokřady, tůně, boční vodní nádrže a poldry, terénní deprese, výsadby dřevin lužního charakteru), vymezovat podél vodních toků a vodních ploch ochranné vegetační pásy pro trvalé travní porosty, liniové porosty a rozptýlenou zeleň. • Při vymezování ploch s rozdílným způsobem využití v nezastavěném území zachovat co nejvíce mozaiku různě velkých ploch zemědělské půdy a lesů s důrazem na ochranu krajinotvorných prvků jako jsou drobné vodní toky s doprovodnými dřevinami, meze, polní cesty, remízky apod. • Při vymezování zastavitelných ploch nenarušovat výrazné siluety Tábora a Soběslavi jako památkově významných měst. Zachovat stávající ráz krajiny a respektovat estetické hodnoty oblasti (významný krajinný horizont, dominantní vrch, krajinná osa, významný vyhlídkový bod, kulturní krajinná dominanta) před jejich znehodnocením čí pohledovým narušením. Stabilizovat a dále nerozvíjet chatovou zástavbu podél Lužnice, důraz klást především na nepobytové rekreační aktivity bez areálových zařízení a staveb s negativními vlivy na přírodu a krajinu. • Redukovat negativní dopad pohledového vnímání nových staveb (včetně dopravních), především ve vazbě na dálnici D3 a železniční koridor na nezbytně nutnou míru. • Zamezit snížení migrační prostupnosti řeky Lužnice jako migračně významného toku, v případech staveb průtočných vodních nádrží či vodních elektráren podporovat možnost realizace alternativní migrační cesty. • Rekultivovat vytěžené prostory, především štěrkopískové lomy s důrazem na hydrickou rekultivaci a přírodě blízkou obnovu Změna č.3 UP Soběslav nenavrhuje změny ve volné krajině, nenavrhuje změny funkčního využití, které by dále fragmentovaly krajinu. Lokalita Z1/3 zceluje stávající zastavěná území, vzhledem ke své poloze nemá vliv na panoramatické pohledy a siluetu města Soběslavi. Změna č.3 nemá vliv na migrační prostupnost krajiny. Z hlediska územně plánovací dokumentace vydané krajem: V návrhu UP města Soběslav byly ze Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje akceptovány všechny požadavky. Při 1. aktualizaci ZÚR JčK, která nabyla účinnosti 6.1.2015, došlo k vypuštění územní rezervy pro přeložku komunikace II/135 přes sídliště Svákov a upřesnění trasy koridoru VVN 400 kV Kočín - Mírovka. 2., 3. 5-9. aktualizace ZŮR JčK neměly přímý dopad na správní území obce. Lokalita změny č. 3 je vymezena mimo koridory VPS a regionálního ÚSES vymezené platnými ZÚR Jihočeského kraje. Řešené území změnou č. 3 ÚP Soběslav se nachází dle platných ZŮR Jihočeského kraje v rozvojové ose republikového významu OS6. Změna č. 3 ÚP nenavrhuje rozvojové plochy nadmístního významu. Realizace změny územního plánu nebude mít negativní vliv na přírodní, krajinné a kulturní hodnoty v území. Podle územní studie krajiny Jihočeského kraje je řešené území změnou č. 3 ÚP Soběslav součástí oblasti 26 Táborsko-soběslavské v zastavěném území, téměř v centru města a nedojde tak k negativnímu vlivu na krajinný typ. Pro zachování nebo dosažení cílových kvalit krajiny jsou stanoveny tyto zásady: * Podporovat všechny mimoprodukční funkce lesa, zejména krajinotvorné, rekreační, půdoochranné a vodoochranné (na celém území); zvyšovat stabilitu lesních porostů zvyšováním podílu melioračně zpevňujících dřevin při obnově lesa, postupnou změnou druhové skladby ve prospěch listnatých dřevin. * Dlouhodobě zemědělsky nevyužívané nebo pro zemědělskou činnost nevhodné plochy zalesňovat (s výjimkou biologicky cenných území - stepní prvky, mokřady atp.) s důrazem na mimoprodukční funkce lesa a tím zvyšovat protierozní ochranu krajiny. * Minimalizovat fragmentační dopad liniové dopravní a technické infrastruktury na lesní komplexy, zejména v přírodních parcích Turovecký les a Černická obora. * Chránit území hydrogeologického rajonu 2151 Třeboňská pánev — severní část (obce Sudoměřice u Bechyně, Hlavatce) před rozsáhlými stavebními a krajinnými záměry (rozsáhlé stavby, těžba). * Pro podporu žádané mozaikovitosti krajiny zvýšit počet členících prvků na orné půdě (meze, travnaté pásy, biopásy, travnaté a ostatní polní cesty), podporovat liniové výsadby podél cest, výrazné dráhy odtoku stabilizovat zatravněním, chránit drobné lesíky (remízky), zejména v severní, západní a jižní části území. *« Vymezovat plochy (např. plochy smíšené nezastavěného území) pro obnovu pramenišť, revitalizace vodních toků a niv (obnova říčního ekosystému, mokřady, tůně, boční vodní nádrže a poldry, terénní deprese, výsadby dřevin lužního charakteru), vymezovat podél vodních toků a vodních ploch ochranné vegetační pásy pro trvalé travní porosty, liniové porosty a rozptýlenou zeleň. * Při vymezování ploch s rozdílným způsobem využití v nezastavěném území zachovat co nejvíce mozaiku různě velkých ploch zemědělské půdy a lesů s důrazem na ochranu krajinotvorných prvků jako jsou drobné vodní toky s doprovodnými dřevinami, meze, polní cesty, remízky apod. * Při vymezování zastavitelných ploch nenarušovat výrazné siluety Tábora a Soběslavi jako památkově významných měst. Zachovat stávající ráz krajiny a respektovat estetické hodnoty oblasti (významný krajinný horizont, dominantní vrch, krajinná osa, významný vyhlídkový bod, kulturní krajinná dominanta) před jejich znehodnocením čí pohledovým narušením. Stabilizovat a dále nerozvíjet chatovou zástavbu podél Lužnice, důraz klást především na nepobytové rekreační aktivity bez areálových zařízení a staveb s negativními vlivy na přírodu a krajinu. *« Redukovat negativní dopad pohledového vnímání nových staveb (včetně dopravních), především ve vazbě na dálnici D3 a železniční koridor na nezbytně nutnou míru. * Zamezit snížení migrační prostupnosti řeky Lužnice jako migračně významného toku, v případech staveb průtočných vodních nádrží či vodních elektráren podporovat možnost realizace alternativní migrační cesty. * Rekultivovat vytěžené prostory, především štěrkopískové lomy s důrazem na hydrickou rekultivací a přírodě blízkou obnovu Změna č.3 UP Soběslav nenavrhuje změny ve volné krajině, nenavrhuje změny funkčního využití, které by dále fragmentovaly krajinu. Lokalita Z1/3 zceluje stávající zastavěná území, vzhledem ke své poloze nemá vliv na panoramatické pohledy a siluetu města Soběslavi. Změna č.3 nemá vliv na migrační prostupnost krajiny. - 7 - Změna č. 3 ÚP nenavrhuje rozvojové plochy nadmístního významu. Realizace změny územního plánu nebude mít negativní vliv na přírodní, krajinné a kulturní hodnoty v území. Rozvojová plocha Z1/3 leží mimo stanovená záplavová území. C) Vyhodnocení souladu s cíli a úkoly územního plánování V rámci změny č.3 územního plánu byl opětovně zjištěn a posouzen stav území, jeho přírodní, kulturní a civilizační limity. Byla prověřena a posouzena potřeba změn v území s ohledem na jejich přínosy a rizika včetně vlivu na veřejnou infrastrukturu a její hospodárné užívání. D) Vyhodnocení souladu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů Návrh Změny č. 3 Územního plánu Soběslav je zpracován dle zákona č.183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění a prováděcích vyhlášek č. 500/2006 Sb. a č. 501/2006 Sb. E) Vyhodnocení souladu s požadavky podle zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, popřípadě s výsledkem řešení rozporů Návrh změny č.3 Územního plánu Soběslav je řešen v souladu s požadavky zvláštních právních předpisů, se stanovisky dotčených orgánů uplatněných ve smyslu příslušných právních předpisů. K návrhu změny byla obdržena stanoviska: Obvodního báňského úřadu č.j. SBS 38521/2022/OBÚ -06 - souhlasné stanovisko. Ministerstvo průmyslu a obchodu č.j. MPO 88349/2022 – souhlas bez připomínek. KÚ Jihočeský kraj OŽP č.j. KUJCK 115101/2022 – souhlas. Požadavek o doplnění způsobu pořízení zkráceným postupem byl zapracován do kapitoly A –Postup pořízení změny územního plánu. Ministerstvo obrany SpMO: 23789/2022-1322-416 souhlas. Připomínka o zapracování informace, že celé správní území obce se nachází ve vymezeném území Ministerstva obrany - LK TRA - Vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách.“, je zapracována na konec kapitoly D) výrokové části. Do legendy koordinačního výkresu je zapracován text: „Celé správní území obce je situováno ve vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách Ministerstva obrany”. A to z toho důvodu, že na celém správním území umístit a povolit níže uvedené stavby jen na základě závazného stanoviska Ministerstva obrany: - výstavba, rekonstrukce a opravy dálniční sítě, rychlostních komunikací, silnic I. II. a III. třídy - výstavba a rekonstrukce železničních tratí a jejich objektů - výstavba a rekonstrukce letišť všech druhů, včetně zařízení - výstavba vedení VN a VVN - výstavba větrných elektráren - výstavba radioelektronických zařízení (radiové, radiolokační, radionavigační, telemetrická) včetně anténních systémů a opěrných konstrukcí (např. základnové stanice….) - výstavba objektů a zařízení vysokých 30 m a více nad terénem - výstavba vodních nádrží (přehrady, rybníky) - výstavba objektů tvořících dominanty v území (např. rozhledny) (jedná se o konstatování stávajícího limitu, ne návrhu řešení, a proto doplnění nevede k opakovanému veřejnému projednání) Ministerstvo životního prostředí č.j. MZP/2022/510/1258 – nejsou v řešeném území jejich zájmy Změna č. 3 ÚP nenavrhuje rozvojové plochy nadmístního významu. Realizace změny územního plánu nebude mít negativní vliv na přírodní, krajinné a kulturní hodnoty v území. Rozvojová plocha Z1/3 leží mimo stanovená záplavová území. C) Vyhodnocení souladu s cíli a úkoly územního plánování V rámci změny č.3 územního plánu byl opětovně zjištěn a posouzen stav území, jeho přírodní, kulturní a civilizační limity. Byla prověřena a posouzena potřeba změn v území s ohledem na jejich přínosy a rizika včetně vlivu na veřejnou infrastrukturu a její hospodárné užívání. D) Vyhodnocení souladu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů Návrh Změny č. 3 Územního plánu Soběslav je zpracován dle zákona č.183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění a prováděcích vyhlášek č. 500/2006 Sb. a č. 501/2006 Sb. E) Vyhodnocení souladu s požadavky podle zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů. popřípadě s výsledkem řešení rozporů Návrh změny č.3 Územního plánu Soběslav je řešen v souladu s požadavky zvláštních právních předpisů, se stanovisky dotčených orgánů uplatněných ve smyslu příslušných právních předpisů. K návrhu změny byla obdržena stanoviska: * © Obvodního báňského úřadu č.j. SBS 38521/2022/OBÚ -06 - souhlasné stanovisko. « © Ministerstvo průmyslu a obchodu č.j. MPO 88349/2022 — souhlas bez připomínek. * KÚ Jihočeský kraj OŽP č.j. KUJCK 115101/2022 — souhlas. Požadavek o doplnění způsobu pořízení zkráceným postupem byl zapracován do kapitoly A —Postup pořízení změny územního plánu. « © Ministerstvo obrany SpMO: 23789/2022-1322-416 souhlas. Připomínka o zapracování informace, že celé správní území obce se nachází ve vymezeném území Ministerstva obrany - LK TRA - Vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách.“, je zapracována na konec kapitoly D) výrokové části. Do legendy koordinačního výkresu je zapracován text: „Celé správní území obce je situováno ve vzdušném prostoru pro létání v malých a přízemních výškách Ministerstva obrany". A to ztoho důvodu, že na celém správním území umístit a povolit níže uvedené stavby jen na základě závazného stanoviska Ministerstva obrany: - výstavba, rekonstrukce a opravy dálniční sítě, rychlostních komunikací, silnic I. II. a III. třídy - výstavba a rekonstrukce železničních tratí a jejich objektů - výstavba a rekonstrukce letišť všech druhů, včetně zařízení - výstavba vedení VN a VVN - výstavba větrných elektráren - výstavba radioelektronických zařízení (radiové, radiolokační, radionavigační, telemetrická) včetně anténních systémů a opěrných konstrukcí (např. základnové stanice....) - výstavba objektů a zařízení vysokých 30 m a více nad terénem - výstavba vodních nádrží (přehrady, rybníky) - výstavba objektů tvořících dominanty v území (např. rozhledny) (jedná se o konstatování stávajícího limitu, ne návrhu řešení, a proto doplnění nevede k opakovanému veřejnému projednání) « © Ministerstvo životního prostředí č.j. MZP/2022/510/1258 — nejsou v řešeném území jejich zájmy - 8 - KÚ odbor kultury, č.j. KUJCK 118956/2022 uplatnilo požadavek: „Ve výroku textové části návrhu změny územního plánu, v kapitole F) na s. 3 (srovnávací text s. 36) požadujeme pro zastavitelnou plochu Z1/3 (OV - občanské vybavení – veřejná infrastruktura) stanovení prostorových regulativů, zejména výškovou hladinu zástavby a maximální zastavěnost pozemku stavbami.“ Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o malou záborovou plochu, cca 0,26 ha, na které má být umístěn objekt zubní ordinace s bytem lékaře, což je uvedeno v kapitole N ) tohoto odůvodnění a zároveň v úplném znění ÚP Soběslav zůstává na konci kapitoly B) text: „Navržená nová zástavba bude respektovat měřítko, charakter a výškovou hladinu stávající zástavby. Nesmí vytvářet k okolní zástavbě a panoramatickým pohledům nevhodně a rušivě se uplatňující dominanty. Je nutné respektovat identitu a jedinečnost urbanistických prostorů sídel.“ Tímto je dostatečně zajištěna ochrana kulturních hodnot v území, zabezpečeno, že v dané lokalitě nevznikne výšková dominanta, která by mohla narušit pohled na MPZ Soběslav, neboť okolní zástavba je nízkopodlažní Z tohoto důvodu proběhlo dohodovací řízení s orgánem ochrany památkové péče a do odůvodnění do kapitoly A) bylo doplněno: „Dne 26. 4. 2022 usnesení, č. 19//152/2022 schválilo ZM Soběslav pořízení změny č. 3 ÚP Soběslav dle §55a zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění. Zároveň schválilo obsah změny ÚP, a to : „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV – občanské vybavení, veřejná infrastruktura.“ F) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí Vzhledem k tomu, že příslušný orgán ochrany přírody ve svém stanovisku ze dne 31.3.2022 čj. KUJCK 43577/2022 k obsahu změny vyloučil negativní vliv na příznivý stav předmětu ochrany nebo celistvost evropsky významných lokalit a ptačích oblastí na území Jihočeského kraje, nepožadoval příslušný orgán vyhodnocení vlivů územního plánu na životní prostředí. G) Stanovisko krajského úřadu podle §50 odst. 5 stavebního zákona Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo požadováno. H) Sdělení, jak bylo stanovisko podle §50 odst. 5 stavebního zákona zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo požadováno. I) Komplexní zdůvodnění přijatého řešení 1) Vyhodnocení účelnosti zastavěného území a potřeb vymezení zastavitelných ploch: Hospodárnost využití zastavěného území Stávající zastavěné plochy jsou centralizovány v třech sídlech – Soběslavi, Chlebově a Nedvědicích. Odloučenou lokalitou jsou pouze Švadlačky s vazbou na sousední k.ú. Dráchov a Řípec a samota v JV části k.ú. Soběslav. Většina ploch má charakter kompaktního městského osídlení srostlého navíc se sousedními Zvěroticemi a Klenovicemi. Ostatní okolní plochy mají přírodní charakter. Lokalita Z1/3 je změna funkčního využití části rozvojové lokality na občanské vybavení - veřejná infrastruktura v místě s dobrou dopravní dostupností. Ve změně 3 nejsou navrhovány nové zastavitelné plochy pro bydlení. KÚ odbor kultury, č.j. KUJCK 118956/2022 uplatnilo požadavek: „Ve výroku textové části návrhu změny územního plánu, v kapitole F) na s. 3 (srovnávací text s. 36) požadujeme pro zastavitelnou plochu Z1/3 (OV - občanské vybavení — veřejná infrastruktura) stanovení prostorových regulativů, zejména výškovou hladinu zástavby a maximální zastavěnost pozemku stavbami.“ Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o malou záborovou plochu, cca 0,26 ha, na které má být umístěn objekt zubní ordinace s bytem lékaře, což je uvedeno v kapitole N ) tohoto odůvodnění a zároveň v úplném znění ÚP Soběslav zůstává na konci kapitoly B) text: „Navržená nová zástavba bude respektovat měřítko, charakter a výškovou hladinu stávající zástavby. Nesmí vytvářet k okolní zástavbě a panoramatickým pohledům nevhodně a rušivě se uplatňující dominanty. Je nutné respektovat identitu a jedinečnost urbanistických prostorů sídel“ Tímto je dostatečně zajištěna ochrana kulturních hodnot v území, zabezpečeno, že v dané lokalitě nevznikne výšková dominanta, která by mohla narušit pohled na MPZ Soběslav, neboť okolní zástavba je nízkopodlažní Z tohoto důvodu proběhlo dohodovací řízení s orgánem ochrany památkové péče a do odůvodnění do kapitoly A) bylo doplněno: „Dne 26. 4. 2022 usnesení, č. 19//152/2022 schválilo ZM Soběslav pořízení změny č. 3 ÚP Soběslav dle $55a zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění. Zároveň schválilo obsah změny ÚP, a to: „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV — občanské vybavení, veřejná infrastruktura.“ F) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí Vzhledem k tomu, že příslušný orgán ochrany přírody ve svém stanovisku ze dne 31.3.2022 čj. KUJCK 43577/2022 k obsahu změny vyloučil negativní vliv na příznivý stav předmětu ochrany nebo celistvost evropsky významných lokalit a ptačích oblastí na území Jihočeského kraje, nepožadoval příslušný orgán vyhodnocení vlivů územního plánu na životní prostředí. G) Stanovisko krajského úřadu podle 850 odst. 5 stavebního zákona Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo požadováno. H) Sdělení, jak bylo stanovisko podle 850 odst. 5 stavebního zákona zohledněno, s uvedením závažných důvodů. pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo požadováno. D Komplexní zdůvodnění přijatého řešení 1) Vyhodnocení účelnosti zastavěného území a potřeb vymezení zastavitelných ploch: Hospodárnost využití zastavěného území Stávající zastavěné plochy jsou centralizovány v třech sídlech — Soběslavi, Chlebově a Nedvědicích. Odloučenou lokalitou jsou pouze Švadlačky s vazbou na sousední k.ú. Dráchov a Řípec a samota v JV části k.ú. Soběslav. Většina ploch má charakter kompaktního městského osídlení srostlého navíc se sousedními Zvěroticemi a Klenovicemi. Ostatní okolní plochy mají přírodní charakter. Lokalita Z1/3 je změna funkčního využití části rozvojové lokality na občanské vybavení - veřejná infrastruktura v místě s dobrou dopravní dostupností. Ve změně 3 nejsou navrhovány nové zastavitelné plochy pro bydlení. - 9 - 2) Vyhodnocení důsledků řešení ve vztahu k rozboru udržitelného rozvoje a) Sociální dopady Bydlení rekreace: Nedochází ke změně. Soudržnost společenství obyvatel: Nepředpokládá se vliv na soudržnost společenství obyvatel. Sociodemografické podmínky Nedochází ke změně koncepce z platného územního plánu. b) Ekonomické dopady Změna č. 3 nemění rozsah navržených rozvojových ploch pro výrobu. c) Enviromentální dopady Z pohledu širších vztahů byla respektována stávající ochranná pásma letiště Soběslav, dále ochranné pásmo železnice, silnic a dálnice, EVL Lužnice a Nežárka. Byla zohledněna záplavová území, hygienická ochranná pásma výroby - živočišné i hlukové, ochranná pásma tras vysokého napětí, vysokotlakého plynovodu. Ochrana obytných ploch proti hluku - nemění se stávající koncepce. Změna č.3 nenavrhuje nové plochy pro bydlení U ploch občanského vybavení – veřejná infrastruktura se nepředpokládá umístění zdrojů hluku a vibrací, které by překračovaly stanovené limity na styku těchto ploch s plochami s jiným způsobem využití. Horninové prostředí a geologie: Radonové riziko je klasifikováno dle prognózních map jako nízké. V území nejsou ložiska vyhrazených nerostů ani chráněná ložisková území. Ochrana přírody a krajiny: Koncepce uspořádání krajiny Nemění se stávající koncepce Zemědělský půdní fond: Předmětné území je charakterizováno velkým podílem půd I. a II. třídy ochrany. Rozvojová plocha je sice navržena na půdě II. třídy ochrany, nicméně se nejedná o nový zábor, ale změnu funkčního využití již v minulosti schválené zastavitelné rozvojové plochy. Odnímaná plocha leží v širším centru města bez vazby na bloky zemědělské půdy a není zemědělsky využívána, současné využití pozemků je zahrada. Zástavba plochy bude zcelovat stávající zastavěné území roztříštěných ploch zástavby, proto je možno klasifikovat jako rozvoj šetrný k ochraně ZPF. Pozemky k plnění funkce lesa Změna č. 3 nemá dopad na pozemky určené k plnění funkce lesa. Veřejná infrastruktura (dopravní a technická) Nemění se koncepce dopravní a technické infrastruktury. Ochrana přírodních, kulturních a civilizačních hodnot: 2) Vyhodnocení důsledků řešení ve vztahu k rozboru udržitelného rozvoje a) Sociální dopady Bydlení rekreace: Nedochází ke změně. Soudržnost společenství obyvatel: Nepředpokládá se vliv na soudržnost společenství obyvatel. Sociodemografické podmínky Nedochází ke změně koncepce z platného územního plánu. b) Ekonomické dopady Změna č. 3 nemění rozsah navržených rozvojových ploch pro výrobu. c) Enviromentální dopady Z pohledu širších vztahů byla respektována stávající ochranná pásma letiště Soběslav, dále ochranné pásmo železnice, silnic a dálnice, EVL Lužnice a Nežárka. Byla zohledněna záplavová území, hygienická ochranná pásma výroby - živočišné i hlukové, ochranná pásma tras vysokého napětí, vysokotlakého plynovodu. Ochrana obytných ploch proti hluku - nemění se stávající koncepce. Změna č.3 nenavrhuje nové plochy pro bydlení U ploch občanského vybavení — veřejná infrastruktura se nepředpokládá umístění zdrojů hluku a vibrací, které by překračovaly stanovené limity na styku těchto ploch s plochami s jiným způsobem využití. Horninové prostředí a geologie: Radonové riziko je klasifikováno dle prognózních map jako nízké. V území nejsou ložiska vyhrazených nerostů ani chráněná ložisková území. Ochrana přírody a krajiny: Koncepce uspořádání krajiny Nemění se stávající koncepce Zemědělský půdní fond: Předmětné území je charakterizováno velkým podílem půd I. a II. třídy ochrany. Rozvojová plocha je sice navržena na půdě II. třídy ochrany, nicméně se nejedná o nový zábor, ale změnu funkčního využití již v minulosti schválené zastavitelné rozvojové plochy. Odnímaná plocha leží v širším centru města bez vazby na bloky zemědělské půdy a není zemědělsky využívána, současné využití pozemků je zahrada. Zástavba plochy bude zcelovat stávající zastavěné území roztříštěných ploch zástavby, proto je možno klasifikovat jako rozvoj šetrný k ochraně ZPF. Pozemky k plnění funkce lesa Změna č. 3 nemá dopad na pozemky určené k plnění funkce lesa. Veřejná infrastruktura (dopravní a technická) Nemění se koncepce dopravní a technické infrastruktury. Ochrana přírodních, kulturních a civilizačních hodnot: - 10 - ÚP respektuje Městskou památkovou zónu Soběslav, Vesnickou památkovou zónu Nedvědice, nemovité kulturní památky, archeologické lokality a krajinné prvky – řeku Lužnici jako EVL Lužnice a Nežárka, přírodní památku Nový rybník. Ochrana nezastavěného území a pozemků Zůstává v platnosti stávající koncepce ochrany nezastavěného území a pozemků. U ploch nezastavěného území byly uplatněny podmínky omezující využití §18 odst. 5 stavebního zákona, kvůli veřejnému zájmu na uchování charakteru nezastavěného území, prostupnosti krajiny a krajinný ráz. Byl omezen objem a funkce případných staveb. Životní prostředí: Negativní vlivy silniční dopravy byly částečně eliminovány kolaudací dálnice D3, další pozitivní vliv by mělo mít doplnění stávající sítě silnic II. a III. třídy a místních komunikací pro zajištění objízdných tras a rozptýlení stávající dopravní zátěže v centru města v souvislosti s dobudováním IV. železničního koridoru. Změna č. 3 nemění dopravní koncepci města. Změna č. 3 neumisťuje záměry s možným významným negativním vlivem na životní prostředí. Hospodářský rozvoj: Změna č. 3 nemění koncepci hospodářského rozvoje města. J) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby zastavitelných ploch Změna č. 3 ÚP Soběslav nevymezuje novou zastavitelnou plochu pro bydlení, lokalita Z1/3 je úprava funkčního využití již v minulosti navržené rozvojové plochy s ohledem na aktuální podmínky a změny v okolí. K) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území V rámci změny č. 3 územního plánu nejsou navrženy záměry s dosahem mimo správní území města. Změna č. 3 se nedotýká Územního systému ekologické stability, ani rozvojových záměrů vymezených v ZÚR a Politice územního rozvoje ČR. L) Vyhodnocení splnění požadavků zadání, popřípadě vyhodnocení souladu 1. se schváleným výběrem nejvhodnější varianty a podmínkami k její úpravě v případě postupu podle § 51 odst. 2 stavebního zákona, 2. s pokyny pro zpracování návrhu územního plánu v případě postupu podle § 51 odst. 3 stavebního zákona, 3. s pokyny k úpravě návrhu územního plánu v případě postupu podle § 54 odst. 3 stavebního zákona, 4. s rozhodnutím o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu v případě postupu podle § 55 odst. 3 stavebního zákona V souladu se schváleným obsahem změny ÚP, a to : „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV – občanské vybavení, veřejná infrastruktura….“ byla vymezena plocha občanského vybavení - veřejné infrastruktury. M) Výčet záležitostí nadmístního charakteru, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje (§43 odst. 1 stavebního zákona), s odůvodněním potřeby jejich vymezení Změna č.3 územního plánu neobsahuje požadavky na řešení záležitostí nadmístního významu, které by bylo potřeba řešit v zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje. ÚP respektuje Městskou památkovou zónu Soběslav, Vesnickou památkovou zónu Nedvědice, nemovité kulturní památky, archeologické lokality a krajinné prvky — řeku Lužnici jako EVL Lužnice a Nežárka, přírodní památku Nový rybník. Ochrana nezastavěného území a pozemků Zůstává v platnosti stávající koncepce ochrany nezastavěného území a pozemků. U ploch nezastavěného území byly uplatněny podmínky omezující využití $18 odst. 5 stavebního zákona, kvůli veřejnému zájmu na uchování charakteru nezastavěného území, prostupnosti krajiny a krajinný ráz. Byl omezen objem a funkce případných staveb. Životní prostředí: Negativní vlivy silniční dopravy byly částečně eliminovány kolaudací dálnice D3, další pozitivní vliv by mělo mít doplnění stávající sítě silnic II. a III. třídy a místních komunikací pro zajištění objízdných tras a rozptýlení stávající dopravní zátěže v centru města v souvislosti s dobudováním IV. železničního koridoru. Změna č. 3 nemění dopravní koncepci města. Změna č. 3 neumisťuje záměry s možným významným negativním vlivem na životní prostředí. Hospodářský rozvoj: Změna č. 3 nemění koncepci hospodářského rozvoje města. J) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby zastavitelných ploch Změna č. 3 ÚP Soběslav nevymezuje novou zastavitelnou plochu pro bydlení, lokalita Z1/3 je úprava funkčního využití již v minulosti navržené rozvojové plochy s ohledem na aktuální podmínky a změny v okolí. K) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území V rámci změny č. 3 územního plánu nejsou navrženy záměry s dosahem mimo správní území města. Změna č. 3 se nedotýká Územního systému ekologické stability, ani rozvojových záměrů vymezených v ZŮR a Politice územního rozvoje ČR. L) Vyhodnocení splnění požadavků zadání, popřípadě vyhodnocení souladu 1. se schváleným výběrem nejvhodnější varianty a podmínkami k její úpravě v případě postupu podle 8 51 odst. 2 stavebního zákona, 2. s pokyny pro zpracování návrhu územního plánu v případě postupu podle 8 51 odst. 3 stavebního zákona, 3. s pokyny k úpravě návrhu územního plánu v případě postupu podle 8 54 odst. 3 stavebního zákona, 4. s rozhodnutím o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu v případě postupu podle 8 55 odst. 3 stavebního zákona V souladu se schváleným obsahem změny ÚP, a to: „Prověření možnosti realizace zubní ordinace s bydlením v zastavěném území na pozemcích parc. č.: 1182/20,1187/1, 1182/18, 1186/1, 1200/4 v k. ú. Soběslav. Změna územního plánu z plochy ZS -zeleně soukromé na plochu OV — občanské vybavení, veřejná infrastruktura...““ byla vymezena plocha občanského vybavení - veřejné infrastruktury. M) Výčet záležitostí nadmístního charakteru, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje (843 odst. 1 stavebního zákona), s odůvodněním potřeby jejich vymezení Změna č.3 územního plánu neobsahuje požadavky na řešení záležitostí nadmístního významu, které by bylo potřeba řešit v zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje. -10- - 11 - N) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkce lesa. Navrhované řešení představuje zásahy na ZPF v následující lokalitě: Z 1/3 – Na Lázních Investice do půdy za účelem zlepšení půdní úrodnosti V uplynulých cca 20 ti letech nebyla prováděna. V lokalitě Z 1/3 „Na Lázních“ – jde o zábor půdy zahrady a trvalého travního porostu II. třídy ochrany pro plochu občanského vybavení - veřejné infrastruktury. Investor zde má zájem zřídit zubní ordinaci s bytem lékaře. Lokalita je z jihu vymezena již realizovanou přeložkou silnice II/135, z východu stávající místní komunikací, ze severu navazuje zastavitelná plocha určená pro nízkopodlažní bydlení a stávající zástavba podél původní trasy železniční tratě „Dráhy císaře Františka Josefa“ z roku 1871, ze západu rozvojová plocha určená pro veřejné prostranství. Plocha byla vymezena k zástavbě již v územním plánu sídelního útvaru Soběslav z 80. let 20. století. Po povodních v roce 2002 při novém vymezení záplavových území byla omezena možnost zástavby lokality vymezením záplavové zóny pro Q100. Po realizaci přeložky silnice II/135 a souvisejících úpravách koryta Černovického potoka v lokalitě Na Lázních, kdy došlo k vybudování nového jezu a obchvatného kanálu s přechodem pro vodní živočichy bylo záplavové území opětovně aktualizováno a nyní opět neomezuje možnost zástavby lokality. V území je již realizovaná technická infrastruktura, východní strana přilehlé místní komunikace je již zastavěna. Veřejný zájem na hospodárném dalším využití již realizované dopravní a technické infrastruktury zde převažuje nad zájmem ochrany ZPF. Odnětím plochy ze ZPF nedojde k narušení přístupu na ostatní plochy ZPF ani k narušení cestní sítě účelových komunikací. Vzdálenost 50 m od okraje lesa Ve změně č.3 není navrhována zastavitelná plocha ve vzdálenosti do 50 m od okraje ploch PUPFL. N) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkce lesa. Navrhované řešení představuje zásahy na ZPF v následující lokalitě: Z 1/3— Na Lázních Investice do půdy za účelem zlepšení půdní úrodnosti V uplynulých cca 20 ti letech nebyla prováděna. V lokalitě Z 1/3 „Na Lázních“ — jde o zábor půdy zahrady a trvalého travního porostu II. třídy ochrany pro plochu občanského vybavení - veřejné infrastruktury. Investor zde má zájem zřídit zubní ordinaci s bytem lékaře. Lokalita je z jihu vymezena již realizovanou přeložkou silnice II/135, z východu stávající místní komunikací, ze severu navazuje zastavitelná plocha určená pro nízkopodlažní bydlení a stávající zástavba podél původní trasy železniční tratě „Dráhy císaře Františka Josefa“ z roku 1871, ze západu rozvojová plocha určená pro veřejné prostranství. Plocha byla vymezena k zástavbě již v územním plánu sídelního útvaru Soběslav z 80. let 20. století. Po povodních v roce 2002 při novém vymezení záplavových území byla omezena možnost zástavby lokality vymezením záplavové zóny pro Oo. Po realizaci přeložky silnice I/135 a souvisejících úpravách koryta Černovického potoka v lokalitě Na Lázních, kdy došlo k vybudování nového jezu a obchvatného kanálu s přechodem pro vodní živočichy bylo záplavové území opětovně aktualizováno a nyní opět neomezuje možnost zástavby lokality. V území je již realizovaná technická infrastruktura, východní strana přilehlé místní komunikace je již zastavěna. Veřejný zájem na hospodárném dalším využití již realizované dopravní a technické infrastruktury zde převažuje nad zájmem ochrany ZPF. © Odnětím plochy ze ZPF nedojde k narušení přístupu na ostatní plochy ZPF ani k narušení cestní sítě účelových komunikací. Vzdálenost 50 m od okraje lesa Ve změně č.3 není navrhována zastavitelná plocha ve vzdálenosti do 50 m od okraje ploch PUPFL. -11- - 12 - Katastrální území Soběslav Označení plochy / koridoru Navržené využití Souhrn výměry záboru (ha) Výměra záboru podle tříd ochrany (ha)1) Odhad výměry záboru, na které bude provedena rekultivace na zemědělskou půdu Informace o existenci závlah Informace o existenci odvodnění2) Informace o existenci staveb k ochraně pozemku před erozní činností vody Informace podle ustanovení § 3 odst. 1 písm. g) I. II. III. IV. V. Z14/2 OV Občanské vybavení veřejná infrastruktura 0,2594 0,2594 0 0 ∑ OV Občanské vybavení veřejná infrastruktura 0,2594 0,2594 0 0 ∑ 0,2594 0 0,2594 Katastrální území Soběslav Odhad výměry záboru, Informace 0 Informace o existenci Informace 0 Informace na které bude provedena existenci závlah odvodnění“ existenci staveb k podle — 2, Souhrn Výměra záboru podle tříd ochrany (ha)“ rekultivace na ochraně pozemku ustanovení $ Označení Navržené výměry zemědělskou půdu před erozní 3 odst. 1 n “ využití záboru (ha) činností vody písm. £) I II III. IV V OV Občanské 0 0 Z14/2 Sřejná 0,2594 0,2594 infrastruktura OV Občanské 0 0 y Sřejná 0,2594 0,2594 infrastruktura y 0,2594 0 | 0,2594 -12- - 13 - O) Rozhodnutí o námitkách a jejich odůvodnění Nebyly obdrženy žádné námitky. P) Vyhodnocení připomínek Nebyly obdrženy žádné připomínky. Poučení: Proti změně č.3 územního plánu Soběslav vydané formou opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek (§173 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů). Mgr. Pavel Lintner Ing. Jindřich Bláha místostarosta města starosta města v.r. v.r. O) Rozhodnutí o námitkách a jejich odůvodnění Nebyly obdrženy žádné námitky. P) Vyhodnocení připomínek Nebyly obdrženy žádné připomínky. Poučení: Proti změně č.3 územního plánu Soběslav vydané formou opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek (8173 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů). Mgr. Pavel Lintner Ing. Jindřich Bláha místostarosta města starosta m
12. 12. 2022 7:45 >
Úřad > Informace > Informace podle zákona č. 106⁄1999 Sb. > Poskytnuté informace
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,13 MB
Č. j.: Spis. zn.: Vyřizuje: Telefon: E-mail: Datum: MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Tajemník úřadu náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav MS/25284/2022 Ing. Radek Bryll 381 508 121 bryll@musobeslav.cz Mgr. Vítězslav Dohnal AK Dohnal & Bernard, s. r. o. Klokotská 103/13 390 01 Tábor 06.12.2022 Vážený pane magistře, dne 29.11.2022 obdržel Městský úřad vSoběslavi Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 sb., o svobodném přístupu k informacím, týkající se pozemní komunikace v obci Sedlečko u Soběslavě vyznačené v mapě, která je přílohou žádosti. Na základě této žádosti Vám zasíláme dva dokumenty vydané odborem výstavby a regionálního rozvoje MěÚ v Soběslavi jako speciálního silničního úřadu od 27.05.2010 do současnosti a týkající se Vámi zmiňované pozemní komunikace. Jedná se o vyjádření ze dne 05.09.2018 a dále rozhodnutí o stanovení místní úpravy provozu ze dne 24.06.2020. Ing. Radek Bryll tajemník MěÚ Soběslav Příloha: Vyjádření OVRR MěÚ ze dne 05.09.2018 Stanovení místní úpravy ze dne 24.06.2020 Městský úřad Soběslav, náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav, tel: 381 508 Ill identifikátor DS: gfvbpaq, e-mail: podatelna@musobesIav.cz, www.musobeslav.cz MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Tajemník úřadu náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav Č.j.: MS/25284/2022 Spis: zn Mgr. Vítězslav Dohnal Vyřizuje: Ing. Radek Bryll AK Dohnal 8 Bernard, s. r. o. Telefon: 381 508 121 Klokotská 103/13 E-mail: bryl|© musobeslav.cz 390 01 Tábor Datum: 06.12.2022 Vážený pane magistře, dne 29.11.2022 obdržel Městský úřad v Soběslavi Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, týkající se pozemní komunikace vobci Sedlečko u Soběslavě vyznačené v mapě, která je přílohou žádosti. Na základě této žádosti Vám zasíláme dva dokumenty vydané odborem výstavby a regionálního rozvoje MěÚ v Soběslavi jako speciálního silničního úřadu od 27.05.2010 do současnosti a týkající se Vámi zmiňované pozemní komunikace. Jedná se o vyjádření ze dne 05.09.2018 a dále rozhodnutí o stanovení místní úpravy provozu ze dne 24.06.2020. Ing. Radek Bryll tajemník MěÚ Soběslav Příloha: Vyjádření OVRR MěÚ ze dne 05.09.2018 Stanovení místní úpravy ze dne 24.06.2020 Městský úřad Soběslav, náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav, tel: 381 508 111 identifikátor DS: gfvbpag, e-mail: podatelna © musobeslav.cz, www.musobeslav.cz Spis. zn.: Č. j.: Vyřizuje: Telefon: E-mail: Datum: MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Odbor výstavby a regionálního rozvoje náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav MS/19697/2018/Kub MS/19705/2018 Jiří Kubeš 381 508 156 kubes@musobeslav.cz Obec Sedlečko u Soběslavě Sedlečko u Soběslavě 48 392 0I Soběslav IČ0 00667145 05.09.2018 Věc: vyjádření k opravě místní komunikace na pozemku parc. č. 1050, IOOI a 861 v k, ú. Sedlečko u Soběslavě Městský úřad v Soběslavi, odbor výstavby a regionálního rozvoje, silniční hospodářství jako speciální stavební úřad podle E3 40 odst. 4 písm. al zákona č. 13/1997 sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, a podle E3 15 odst. c) zákona č. 183/2006 sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákon 183/2006 Sb.) potvrzuje, že opravy vozovky MK na pozemku parc. č. 1050, IOO1 a 861 v k. ú. Sedlečko u Soběslavě dle předloženého návrhu, při zachování stávající nivelety (+/-3 cm) a šířkového uspořádání, nepodléhá dle zákona 183/2006 sb., ohlášení, ani jinému povolení speciálního stavebního úřadu. Dle vyhlášky 104/1997 sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, se ohlášení pro tento druh stavby nevyžaduje. Ing. Dana Hořická vedoucí odboru výstavby a RR Obdrží: účastníci (dodejky) Obec Sedlečko u Soběslavě, IDDS: xswb7p7 MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Odbor výstavby a regionálního rozvoje náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav Spis. zn.: MS/19697/2018/Kub Bude MS/19705/2018 Obec Sedlečko u Soběslavě Vyřizuje: Jiří Kubeš Sedlečko u Soběslavě 48 Telefon: 381 508 156 392 01 Soběslav E-mail: kubes © musobeslav.cz IČO 00667145 Datum: 05.09.2018 Věc: vyjádření k opravě místní komunikace na pozemku parc. č. 1050, 1001 a 861 v k. ú. Sedlečko u Soběslavě Městský úřad v Soběslavi, odbor výstavby a regionálního rozvoje, silniční hospodářství jako speciální stavební úřad podle 8 40 odst. 4 písm. a), zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, a podle 8 15 odst. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon 183/2006 Sb.) potvrzuje, že opravy vozovky MK na pozemku parc. č. 1050, 1001 a 861 v k. ú. Sedlečko u Soběslavě dle předloženého návrhu, při zachování stávající nivelety (+/-3 cm) a šířkového uspořádání, nepodléhá dle zákona 183/2006 Sb., ohlášení, ani jinému povolení speciálního stavebního úřadu. Dle vyhlášky 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, se ohlášení pro tento druh stavby nevyžaduje. Ing. Dana Hořická vedoucí odboru výstavby a RR Obdrží: účastníci (dodejky) Obec Sedlečko u Soběslavě, IDDS: xswb7p7 Spis. zn.: Č. j.: Vyřizuje: Telefon: E-mail: Datum: MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Odbor výstavby a regionálního rozvoje náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 0I Soběslav MS/11579/2020/Kuc MS/11581/2020 Martin Kučera 381508151 kucera@musobesIav.cz Obec Sedlečko u Soběslavě Sedlečko u Soběslavě 48 392 0I Soběslav 24.06.2020 STANOVENÍ MÍSTNÍ ÚPRAVY PROVOZU V K. Ú. SEDLEČKO U SOBĚSLAVĚ Městský úřad Soběslav, odbor výstavby a RR, silniční hospodářství, jako obecní úřad obce s rozšířenou působností, který je příslušným ke stanovení místní a přechodné úpravy provozu na silnici Il. a lIl. třídy a na místní komunikaci ve správním obvodu Městského úřadu Soběslav dle ust. EI 124 odst. 6 zákona č. 361/2000 sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákona č. 361/2000 Sb."), po předchozím písemném vyjádření DI Policie ČR v Táboře, příp. i vyjádření příslušného orgánu obce (jedná-li se o rnístní komunikaci), na základě podnětu právnické osoby - Obec Sedlečko u Soběslavě, IČ 00667145, Sedlečko u Soběslavě 48, 392 01 Soběslav, (dále jen ,,žadatel"), podaného dne 08.06.2020, rozhodl 0 stanovenÍ mÍStnÍ Úpravy provozu podle ust. E3 77 odst. 1 písm. c) zákona č. 361/2000 sb., pO předchozím souhlasu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731-411/ČJ-2020-020806 a souhlasu vlastníka komunikace (žadatel) na pozemních komunikacích: MK v mÍstě: na MK v k. ú. Sedlečko u Soběslavě - viz situace zdůvodu: rozIišeníkřižovatekavyznačenísIepépozemníkomunikace na dobu: neurčitou popis MÚP: Urnístění SDZ souvisejíď s rozlišením křižovatek. Před křižovatkami bude po dobu nejméně I měsíce umístěno ze všech směru jízdy DZ IP 22 změna organizace dopravy. Dále budou umístěny značky související s označením slepé pozemní komunikace - viz DIO v příloze MĚSTSKÝ ÚŘAD SOBĚSLAV Odbor výstavby a regionálního rozvoje náměstí Republiky 59, Soběslav I, 392 01 Soběslav Spis. zn.: MS/11579/2020/Kuc Č.j.: MS/11581/2020 vyřizuje“ Martin Kučera Obec Sedlečko u soběslavě Telefon: 381508151 Sedlečko u sohěslávé 48 . 392 01 Soběslav E-mail: kucera © musobeslav.cz Datum: 24.06.2020 STANOVENÍ MÍSTNÍ ÚPRAVY PROVOZU VK. Ú. SEDLEČKO U SOBĚSLAVĚ Městský úřad Soběslav, odbor výstavby a RR, silniční hospodářství, jako obecní úřad obce s rozšířenou působností, který je příslušným ke stanovení místní a přechodné úpravy provozu na silnici II. a III. třídy a na místní komunikaci ve správním obvodu Městského úřadu Soběslav dle ust. $ 124 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona č. 361/2000 Sb.“), po předchozím písemném vyjádření DI Policie ČR v Táboře, příp. i vyjádření příslušného orgánu obce (jedná-li se o místní komunikaci), na základě podnětu právnické osoby — Obec Sedlečko u Soběslavě, IČ 00667145, Sedlečko u Soběslavě 48, 392 01 Soběslav, (dále jen „žadatel“), podaného dne 08.06.2020, rozhodl o stanovení místní úpravy provozu podle ust. 8 77 odst. 1 písm. c) zákona č. 361/2000 Sb., po předchozím souhlasu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731-411/ČJ-2020—020806 a souhlasu vlastníka komunikace (žadatel) na pozemních komunikacích: MK v místě: na MKv k. ú. Sedlečko u Soběslavě — viz situace z důvodu: rozlišení křižovatek a vyznačení slepé pozemní komunikace na dobu: neurčitou popis MÚP: | Umístění SDZ související s rozlišením křižovatek. Před křižovatkami bude po dobu nejméně 1 měsíce umístěno ze všech směru jízdy DZ IP 22 změna organizace dopravy. Dále budou umístěny značky související s označením slepé pozemní komunikace — viz DIO v příloze Č.j. MS/11581/2020 str. 2 Podmínky pro provedení přechodné úpravy provozu: 1. Provedenía umístění dopravního značení musí být v souladu s vyhláškou č. 294/2015 sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, technickými podmínkami TP 65 ,,Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích", II. vydání a dle příslušných platných technických norem. Veškeré dopravní značení bude provedeno základní velikosti podle TP 65 v reflexním provedení. Dále dle TP 133 Zásady pro vodorovné dopravní značení na pozemních komunikacích. 2. Osazení bude provedeno dle upraveného návrhu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731-411/ČJ-2020-020806. 3. Umístění a údržbu SDZ zajistí žadatel na své náklady. 4. Dopravní značení bude provedeno nejpozději v termínu do 31.07.2020. 5. Zdůvodu zajištění bezpečnosti silničního provozu může správní orgán stanovit další dopravní značení, případně stanovené dopravní značení změnit. 6. Policie ČR si vyhrazuje právo v případě nutnosti DIO upravit. 7. Použité dopravní značky musí mít certifikát jakosti a musí odpovídat vyhlášce č. 294/2015 sb., ČSN EN 12899-1 a příslušným TP schválených MD ČR. 8. Toto stanovení neupravuje vlastnické vztahy s vlastníkem komunikace a pozemku. Odůvodnění Městský úřad Soběslav, odbor výstavby a RR, silniční hospodářství obdržel dne 08.06.2020 od žadatele písemnou žádost o stanovení místní úpravy provozu na MK vk. ú. Sedlečko u Soběslavě z důvodu rozlišení křižovatek a vyznačení slepé pozemní komunikace. Na základě předložené žádosti a po souhlasu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731- 411/C:J-2020-020806, byla stanovena místní úprava na MK v k. ú. Sedlečko u Soběslavě tak, jak je ve výroku uvedeno. Povolení DZ bylo posouzeno, ze strany správního orgánu tak, že není třeba tento návrh projednávat formou opatření obecné povahy dle ust. E) 77 odst. 5 zákona č. 361/2000 sb., jelikož umístěním povolovaného DZ nebudou účastníci silničního provozu nikterak omezeni. Z tohoto důvodu správní orgán povolil DZ pouze stanovením místní úpravy provozu bez řízení o OOP. Poučení Proti stanovení místní úpravy provozu nelze podat řádný opravný prostředek. Příloha: situace s návrhem DIO 1x A4 Ing. arch. Dagmar Buzu zástupce vedoucí odboru výstavby a RR Za správnost vyhotovení: Martin Kučera Č.j. MS/11581/2020 str. 2 Podmínky pro provedení přechodné úpravy provozu: 1. Provedení a umístění dopravního značení musí být v souladu s vyhláškou č. 294/2015 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, technickými podmínkami TP 65 „Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích“, II. vydání a dle příslušných platných technických norem. Veškeré dopravní značení bude provedeno základní velikosti podle TP 65 v reflexním provedení. Dále dle TP 133 Zásady pro vodorovné dopravní značení na pozemních komunikacích. 2. Osazení bude provedeno dle upraveného návrhu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731—-411/ČJ—2020—020806. 3. Umístění a údržbu SDZ zajistí žadatel na své náklady. 4. Dopravní značení bude provedeno nejpozději v termínu do 31.07.2020. 5. Zdůvodu zajištění bezpečnosti silničního provozu může správní orgán stanovit další dopravní značení, případně stanovené dopravní značení změnit. 6. Policie ČR si vyhrazuje právo v případě nutnosti DIO upravit. 7. Použité dopravní značky musí mít certifikát jakosti a musí odpovídat vyhlášce č. 294/2015 Sb., ČSN EN 12899-1 a příslušným TP schválených MD ČR. 8. Toto stanovení neupravuje vlastnické vztahy s vlastníkem komunikace a pozemku. Odůvodnění Městský úřad Soběslav, odbor výstavby a RR, silniční hospodářství obdržel dne 08.06.2020 od žadatele písemnou žádost o stanovení místní úpravy provozu na MK vk. ú. Sedlečko u Soběslavě z důvodu rozlišení křižovatek a vyznačení slepé pozemní komunikace. Na základě předložené žádosti a po souhlasu DI Policie ČR Tábor ze dne 04.06.2020 pod č. j.: KRPC-731— 411/ČJ-2020-020806, byla stanovena místní úprava na MK v k. ú. Sedlečko u Soběslavě tak, jak je ve výroku uvedeno. Povolení DZ bylo posouzeno, ze strany správního orgánu tak, že není třeba tento návrh projednávat formou opatření obecné povahy dle ust. 8 77 odst. 5. zákona č. 361/2000 Sb., jelikož umístěním povolovaného DZ nebudou účastníci silničního provozu nikterak omezeni. Z tohoto důvodu správní orgán povolil DZ pouze stanovením místní úpravy provozu bez řízení o OOP. Poučení Proti stanovení místní úpravy provozu nelze podat řádný opravný prostředek. Příloha: situace s návrhem DIO 1x A4 Ing. arch. Dagmar Buzu zástupce vedoucí odboru výstavby a RR Za správnost vyhotovení: Martin Kučera Č.j. MS/11581/2020 str. 3 Poplatek: Správní poplatek podle zákona č. 634/2004 sb., o správních poplatcích se nevyměřuje. Obdrží: účastníci (dodejky) Obec Sedlečko u Soběslavě, IDDS: xswb7p7 sídlo: Sedlečko u Soběslavě č.p. 48, 392 01 Soběslav dotčené správní úřady Krajské ředitelství policie Jihočeského kraje, územní odbor vnější služby Tábor-Dl, IDDS: eb8ai73 sídlo: Lannova tř. č.p. 193/26, České Budějovice 6, 370 01 České Budějovice 1 Č.j. MS/11581/2020 str. 3 Poplatek: Správní poplatek podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích se nevyměřuje. Obdrží: účastníci (dodejky) Obec Sedlečko u Soběslavě, IDDS: xswb7p7 sídlo: Sedlečko u Soběslavě č.p. 48, 392 01 Soběslav dotčené správní úřady Krajské ředitelství policie Jihočeského kraje, územní odbor vnější služby Tábor-DI, IDDS: eb8ai73 sídlo: Lannova tř. č.p. 193/26, České Budějovice 6, 370 01 České Budějovice 1 ? ' f U) -,!I! o i jati Í Í POLICIE čĚSKÉ FIEPU!3L1KY Kralské íedllelštví pOlhílO Jlhobikého kmle Dopmvnl i'íspakloíóí Tábtlí fl o="'- 2 1 -05- :"l:a ' l. "' k: ,),,%í} fi,,l" l,č J ,4:,,.'(, ..4,:41_1 ý; I z o c m :eLIOljld 17 a4S 0Z0Z/{8!H/SW '!':II) x "eyojd Návrh úpravy provozu v obci Sedlečko u Soběslavě. SITUACE 1. 0T0Z/T8STI/SW 'F3 pns „| k K0 080" POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY Krajské ředitelství poltole Jihočeského kraje Dopravní inspektorát Tábor 2) IWAAP M, „ 602378417 / an, p čna PR Ho mí ců oů A Á (S ulm$ ny 2 Hopa L úš najme AE Pmisré: U ms mo č6 včtch Pani raj bzele Do Po- AM BPO EE B a YZ v 900hlase a » Sedlcé: Báb = Zprána 9, děd. Da če