V roce 2023 se město Soběslav opět přihlásilo do projektu organizovaného Svazem měst a obcí Jihočeského kraje s názvem „Pořízení kompostérů a štěpkovačů pro domácí kompostování, Re-use centra a vratné nádobí“.
Svaz měst a obcí JčK byl s žádostí o dotaci z Operačního programu životní prostředí úspěšný.
Rada města na svém jednání dne 15.10.2024 schválila smlouvu se Svazem měst a obcí JčK, na základě které obdrží město Soběslav v rámci projektu 50 ks kompostérů o objemu 1170 l a 20 ks štěpkovačů o příkonu 2800 W.
Spoluúčast města činí 15% z pořizovacích nákladů na nákup kompostérů a 30% z ceny štěpkovačů.
Kompostéry a štěpkovače jsou pořizovány s cílem předcházení vzniku biologicky rozložitelného komunálního odpadu (větve, tráva, listí, odpad ze zahrady,….), jsou tedy určeny především pro občany s rodinnými domy a okolní zahradou na území města, ale i pro organizace zřízené městem a nehospodařící za účelem dosahování zisku (školky, základní školy apod.). Poskytnuty budou na základě smlouvy o výpůjčce uzavřené s městem Soběslav, ve které se fyzické osoby či organizace zavážou k jejich umístění na území města a to na pozemku, který je v jejich vlastnictví a k jejich užívání po dobu udržitelnosti.
Doba udržitelnosti je v projektu nastavena do 31.12.2030. V této době je fyzická osoba povinna umožnit i případnou kontrolu umístění a užívání kompostéru či štěpkovače.
Po uplynutí doby udržitelnosti, tedy po 1.1.2031 budou kompostéry a štěpkovače převedeny do vlastnictví fyzických osob či organizací.
Na základě výše uvedeného žádáme občany města, kteří mají zájem o získání kompostéru či štěpkovače za výše uvedených podmínek, aby kontaktovali pracovníka Městského úřadu v Soběslavi, odboru životního prostředí, Ing. Jana Mošničku, telefon 381 508 158, email: mosnicka@musobeslav.cz, a to nejpozději do 15.11.2024.
K získání kompostéru musí zájemce fyzická osoba oznámit jméno a příjmení, datum narození, číslo občanského průkazu, adresu trvalého bydliště, pozemek, na kterém bude kompostér či štěpkovač umístěn, telefon a emailovou adresu. Údaje budou využity k přípravě dokumentu „Předávací protokol a smlouva o výpůjčce s konečným uživatelem“.
Následně budou připraveny dva dokumenty, a to „Smlouva o výpůjčce“ a „Předávací protokol a smlouva o výpůjčce s konečným uživatelem“, které budou zaslány zájemcům k seznámení. Zájemci, kteří budou souhlasit se zněním dokumentů, obdrží informaci o termínu předání kompostéru či štěpkovače, které proběhne v areálu Správy města Soběslav, s.r.o., Tyršova 482/13, 392 01 Soběslav spolu s podepsáním dvou výše uvedených dokumentů.
Ing. Jan Mošnička, odbor ŽP MěÚ Soběslav
Pondělí
7:00 - 11:00 a 11:30 - 17:00
Středa
7:00 - 11:00 a 11:30 - 17:00
Pátek
7:00 - 11:00 (pouze ODVV)
JUDr. Stanislav Hroch
konzultační a poradenské služby místním občanům na MěÚ Soběslav
Aktuální úřední dny jsou zveřejněny vždy v aktualitách
Městský úřad Soběslav
náměstí Republiky 59
3. patro, velká zasedací místnost číslo dveří 318
telefon: 602 496 375
Návštěvnost:
Užitečné informace